March 22, 2006

Har jag lärt mig att hantera män?

Server Error in Application lyser det på min skärm just nu. Det finns få saker som får mig att gå taket på samma sätt som ett meddelande om Server Error. Hjärnsläpp borde meddelandet heta istället och därmed syfta både till den nörd som byggde den ohållbara servern och det fysiska tillstånd användaren går in i när detta händer.

För att stilla min frustration gick jag med och tittade på när mina kollegor rökte. De fyllde sina lungor med nikotin samtidigt som jag funderade på om och i så fall hur jag blev förbannad förr i världen. Innan mitt liv fylldes med microsoft. En minnesbild från ett kvartsamtal i 7:e klass gav mig svaret. Män/pojkar gjorde mig skogstokig.

Mina högstadielärare meddelade min klassföreståndare inför det årliga utvecklingssamtalet att jag i stort gjorde bra ifrån mig men att jag hade svårt att hantera pojkarna i klassen. Jag var för lättprovocerad och skulle inte bry mig om dem. Trots att de var idioter. Jag skulle prestera bättre om jag bara lärde mig ignorera dem. . . Själv påpekade jag att jag och alla andra i klassen kanske skulle prestera bättre om idioterna istället slutade att vara idioter. Klassföreståndaren förstod inte vad jag menade.

Så jag fick kämpa och kämpa. Krossa käkarna i kampen för att inte brista ut i ett avgrundsvrål varje gång jag tvingades baka piroger med David.

I dag är David och de andra snillena i klassen vuxna och kanske inte provocerande på riktigt samma sätt. Min irritation över män och deras förmåga att ta upp plats och energi kvarstår fortfarande. Men min skogstokighet har jag lagt på microsoft istället. Server Error. Null.

2 comments:

Healer said...

Jag tar inte upp så mycket plats. Inte här i alla fall. Fan va svårt det var att vara kortfattad och hålla sig till sak. Fan att jag var tvungen att förklara det för det tog ju ännu mer plats. Fan Fan Fan.

Josefine said...

uppenbarligen känner du dig träffade men tycker ändå att du förtjänar all denna plats...