August 22, 2006

Ja, vem är jag egentligen, Johan Sjölander?

Sitter på jobbet nu igen. Chefen har sagt att det är valrörelse, att vi har bara en försäljningsdag, att gladast vinner och må fan ta den som går hem före midnatt. Så nu sitter jag här. Väntar på ett telefonsamtal, äter bröd med fibrer och har lite tråkigt.

Till min stora glädje kunde jag dock för några minuter sedan upptäcka att Johan Sjölander, min vän och vapendragare utmanat mig på en sån där rolig liten enkät.
Den heter vem är jag? Fyra svar som inspirerar

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv
Vårdbiträde
Åklagarsekreterare
Copywriter
Kortfilmsregissör (filmen väntar fortfarande på sitt genombrott)

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
Can´t buy me love
Fargo
Lost in translation
The Big Lebowski

(det är dom lagliga filmer jag har hemma)

Fyra städer jag har bott i:
Det räcker väl med Hässelby?

Fyra tv-serier jag gärna ser:
På den tiden jag kom ihåg och betala kabeltv-räkningen så brukade jag somna in till gamla avsnitt av cityakuten. Övriga:
Six feet under
Sopranos
Cold Feet

Vitahuset går bort fett. För alla pratar likadant. Till skillnad från Sopranos.

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
Aftonbladet
Spraydate (gå aldrig dit, man får aldrig napp)
http://platsbanken.ams.se (o yes!)
Resume (en vana som aldrig går ur)

Fyra favoriträtter:
Macka
Macka med ost
Macka med ost och skinka
Macka med ost skinka och tomat

Fyra ställen där jag trivs:
Ensam under täcket (sovandes.)
Vid köksbordet i väntan på mat
I Sittbrunnen i väntan på mat
I Korsträsk i väntan på påtår

Fyra personer jag vill utmana att svara på enkäten:
Jag känner inga bloggare. Jag vet inga bloggare. Jävla skit.

2 comments:

fredrik said...

Religionsstiftare är ett yrke du inte nämnde. Jag väntar fortfarande på boken om ingalillismen.

Josefine said...

jag vet, men jag tänkte att skriver jag det.. så kommer folk inte ta resten av mina svar på allvar. det skulle helt enkelt inte kännas rätt.

du och jag vet ju dock sanningen.. och boken kommer på posten.