August 31, 2005

Tankar om en frukt

Mejlservern på jobbet har hängt sig och plötsligt blir det nästintill omöjligt att genomföra ett ordentligt arbete. Istället för jag tankarna till min persika som jag just nu äter på och den grupp människor, de så kallde fallfrukomanerna, som bara livnär sig på fallfrukt. De äter alltså bara det som våra växter dumpat på marken åt oss. Jag funderar om min persika är en fallfrukt eller om det finns något stackars persikoträd på sydligare breddgrader som saknar sin avkomma.

Fallfruktomanerna ökar i antal.
Visst är det fantistiskt inspirerande med människor som inte räds utmaningar.

3 comments:

fredrik said...

Den är nog automatplockad. Alternativt handplockad av någon extremt underbetald lantarbetare.

Josefine said...

Fan. Stackars lemlästade persikoträd. Eller jag menar extremt underbetalda lantarbetare.

fredrik said...

Är inte fallfruktomanerna den vegetarianska varianten av asätare?