May 9, 2006

En hyllning till den som sa ifrån

För några år sedan gjorde RFSU en kampanj med så kallade knullborgarmärken. Syftet med kampanjen var att på ett enkelt och prestigelöst sätt prata med kidsen om preventivmedel och sånt. Knullade man säkert förtjänade man ett knullborgarmärke. Enkelt! Trots att jag betvivlar effekten av denna kampanj och detta märke gillade jag tänket. Självklart ska de som fattar grejen med könssjukdomar, graviditer och dylikt och dessutom gör något för att förhindra detta belönas med ett märke. Men frågan är om man inte skulle kunna utveckla knullborgarmärket mer? Så att det finns även en godhetsaspekt på den också.

För några veckor sedan var en vän till mig ute på äventyr i de östra delarna av innerstaden. Efter en sen kväll och ett antal myntabaserade vodkadrinkar fick hon för sig att förlänga utekvällen hemma hos en snubbe som verkade hel och ren och i inledningsfasen även relativt trevlig. De går hem till hans jugendvåning och ägnar sig där en stund åt vad vissa skulle kalla fritidsaktiviteter och andra (t ex jag) skulle kalla snusk. Enligt min vän kom de båda relativt bra överens tills det klassiska ögonblicket inträffar. Mannen med jugendvåningen har uppnåt sitt mål med aftonen. Mission completed tänker han och... utan några som helst dubier i kroppen vänder han sig om för att sova. Min vän, som naturligtvis inte hade lämnat sina vänner för att endast tillfredsställa en okänd överklasssnubbe lackar naturligtvis. Dialogen blir som följer.
Hon - Hörru! Vad håller du på med? Vi är inte klara ännu. Du kan fan mig inte lägga dig ned för att sova nu.
Han - Men va fan jag är trött, klockan är mycket.
Hon - Du verkade inte så jävla trött för typ 20 sekunder sen.
Han - Men du behöver väl inte bli sur
Hon - Varför skulle jag INTE bli sur? Varför tror du jag är här? För kärlek och romantik? För att tillfredsställa dig? Brukar dina brudar inte kräva någonting tillbaka någonsin?
Han - Jo.. ioförsig men.
Hon - Man GÖÖÖR inte så. Herregud. Lite vett och etikett. Tjejer gör inte så. Varför tycker killar inte att det behöver bidra.. Ingenting är gratis.

Sen mumlade hon vidare med att det här förmodligen var sista gången hon försökte med en snubbe och att det var sånna som mr ego som gjorde henne lesbisk.. för att några minuter senare klä på sig igen för att åka hem

Killen med Jugenvåningen, precis som många andra killar utan jugendvåningar förtjänar inget knullborgarmärke. Är man ond, oetisk eller obildad gör man inte det. Oavsett hur många kondomer man använt i sina dagar.

Kanske är det på tiden att staten upprättar en sajt www.theevilfuckers.com där folk får anmäla sina själviska älskare...

4 comments:

Anonymous said...

*gapskratt* Helt suveränt. :)

Anonymous said...

Ja låt oss starta en sådan sajt! Jag tror DESSVÄRRE att de flesta av oss, å framförallt tjejer, har några "evil fuckers" att bidra med!! (Iallafall lovar jag att dela med mig *ler elakt*) Så passa er alla egoister där ute, nu ger vi igen...

Magnus said...

Jag är rätt övertygad om att vi män kan bidra med ett antal evil fuckers. Det kan ju faktiskt finnas goda skäl till att vända sig om å sova oxo. Dock inte efter att man själv fått sitt, det låter otroligt lågt.

Josefine said...

givetvis ska sajten vara könsneutral. staten ska inte ägna sig åt könsdiskriminering. dock tror jag att vi pratar om ondhet på det sättet som inlägget berättar om så kommer nog flertalet listade vara män.