May 3, 2006

Död?

Död? Hjärndöd? Fågelinflunsa? Kallbrand? Åldersnojja? Kär? Upptagen med föreberedelser inför Hans Majestäts Konungens födelsedagskalas ? Ni undrar varför jag inte har uppdaterat min blogg sen urminnes tider...

Svaret är enklare än vad man kan tro. Jag har helt enkelt varit fantastiskt uttråkad. Det kan låta som en beige förklaring. Men så är tillvaron just nu också ganska beige. Inte superdeprimerande. Bara så fruktansvärt förnuftig... FOLK i allmänhet och chefer i synnerhet verkar just nu förvänta sig att jag ska ägna dagarna åt att göra och säga bra saker. Och bra saker för folk i allmänhet och chefer i synnerhet är inte vad jag tycker är bra.

Sedan vi sågs sist kan man väl säga att följande har hänt.

1. Jag har putsat fönstrena (det blev flammigt. )
2. Jag har sumpat mina solglasögon och hittar inga nya
3. Jag har hållit med kungen om att han också borde få åka tjejvasan. Varför måste män som motionerar på medioker nivå riskera livet för att åka hela vasaloppet medan kvinnor i samma form kommer undan med en kortare variant?
4. Jag har fått min hälsena överkörd av ett mixerbord på en finlandsfärja och till följd av denna händelse firat in våren med fem stycken skavsår på fötterna och indragna vårpromenader.
5. Jag har blivit kallad ful och äcklig av en så kallad idrottssupporter som ville ta livet av mig och sig själv när hans lag inte presterade enligt förväntningar (och jag inte visade medkänsla)Att heja på motståndarlaget (typ applådera när "fel" lag gjorde mål var tydligen detsamma som att håna någons familj)
6. Jag har ägnat ganska mycket energi och att döda självgodheten i samhället. Desssvärre verkar det hittills bara fått motsatt effekt. Nu är jag också självgod.
7. Ja, det var väl ungefär det.

Jag skriver snart igen.

1 comment:

Pennskaftet said...

8. jag (vi) har kommit på att drinkarna på Rival är goda, men lite dyra?

9. jag har tvättat för lite?

10. jag är avis på amandas dator?

11. sex timmar på krogen är ingenting!!??

eller? ;)