June 21, 2006

josie tolkar orup

Varför har inte Tomas Orup belönats med Polarpriser, Grammisar eller nobelpriser för sitt arbete med att på ett svängigt och melodiöst sätt skildra kronisk depression? Jag har de senaste veckorna ägnat en stor del av min vakna tid till att tolka just Orup. Jag hade gärna delat med mig av några ljudfiler, men jag vet inte riktigt om man kan lägga upp det på den här bloggen utan att behöva betala stim och upphovsrättsliga grejer. Så ni får helt enkelt föreställa er mig med pina och passion framföra klassiker som "regn hos mig (åå jag måste ha reetat Gudarna, måste gjort nåt fel)" "min mor sa till mig (varför giiifte DU dig med en kvinna för hennes skönhets skull" "pojkarna på rad" (å hon kommer, jag vet att hon kommer men hon är väl sen, något sen..) "Magaluf" (styrde vi vår sista resa) "Stockholm" (Stockholm har blivit kaaallt")

Det är fantastiskt hur han med stor precision döljer sin mörka sida bakom trevliga titlar. Ja mitt folk har ni inte upptäckt Orupdjupet ännu. Är det dags nu.

Den som vill ha skivan josie and the orupdepression är välkomna att mejla mig på tomasinen@hotmail.com. Skivan kostar nästan bara frakt och då ingår ett fint omslag.

1 comment:

Anonymous said...

This is very interesting site... » » »