June 26, 2006

Saker som alla gillar

Jag vet inte om jag har skrivit om detta förut. Förmodligen, eftersom detta är något jag tänker på ungefär 76% av min vakna tid. Men hur som.. nu skriver jag om det igen.

När jag för massa år sedan pluggade och vi hade så kallade portfoliovisningar så uppstod då och då en diksussion huruvuda ens alster var mästervärk eller inte. Min lärare hävdade att någonting bara kunde vara bra om alla gillade det. Det vill säga -alla människor har egentligen typ samma smak. Är det bara riktigt bra så kan ingen stå emot.

Frågan som uppstår då är. Vad är det som är så pass bra att alla gillar det? När jag för några år sedan börjat fundera på detta så blev min lista ganska kort. Det enda jag kunde komma på som ingen varelse på detta jordklot ogillar är rent vatten. Gillar man inte rent vatten så är man ett monster som inte förtjänar att bli benämnd som en varelse.

Men i helgen när jag var ute i skärgården och ägnade mig åt farliga aktiviteter på båten Ellen så kom jag på några ytterligare saker.
- Sommar i norden ( kolla in alla mygg och bromsar exempelvis. De älskar det!)
- Att ha råd att köpa/äta glass utan att riskera livet
- Att ha tillgång till glass och gärna en frysbox
- Orup
- Långa ankarlinor
- Att bli kliad under fötterna
- Att vakna och inse att man inte är bakfull
- Att våga fast man inte vågar

Det var nog allt.

No comments: