August 10, 2006

tillbaka från vaddå, till vaddå

Allt som är bra med sommaren är nu över. Kvar är bara getingarna och de svettiga fötterna på en arbetsplats utan konditionerad luft.

Vad har då hänt sedan sist? Jag har varit på min livs första tennismatch, nästan krockat i en vild omkörning, gjort grymma angörningar med stor båt, umgåtts i badrock av högsta kvalitet, minglat med Carola och druckit gratissprit brevid ett nyhetsankare som är på smällen och sjungit "jag är så lycklig" med representanter från skattebetalarnas förening, galenpannan från farmen och Fredrik Federley. Kort sagt har jag utvecklats och slipat rejält på min sociala förmåga.

Nu är jag tillbaka på jobbet och tycker folk generellt är helt slut i huvudet. Asså, okej. Det kan vara så att jag är helt slut i huvudet. Men jag var i alla fall smart (?!)innan jag kom till det här stället. Nu har någon/några/något gjort mig så förvirrad att jag varken vet ut eller in. Och det ringer och ringer och ringer. Servern strular och det finns ingen vettig mjölk till kaffet. Vem är chef här?

4 comments:

Anonymous said...

På måndag lovar jag att det ska stå vettig mjölk i kylen till dig på VC. Bara till dig. För att underlätta lite lite.

Anonymous said...

Nu finns det mjölk i kylen!

Josefine said...

gött! är du gullig och fixar några kanelbullar till i eftermiddag också? ;-)

Anonymous said...

Excellent, love it! »